Frågor - Livgrenadjärmässen
16714
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16714,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-1.0,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

FRÅGOR

Här finner Ni svar på de vanligaste frågorna vi får. Om ni har fler frågor är Ni givetvis varmt välkomna att kontakta oss..

Hur många kan man vara på konferensen om man vill sitta i skolsittning?
Vi får plats med upp till 50 pers i skolsittning

 

Hur många kan man vara på konferensen om man vill man sitta i biosittning?
Vi får plats med upp till 120 personer i biosittning.

 

Hur många kan man vara på konferensen om man vill sitta i u-sittning?
Vi får plats med upp till 20 personer i U-sittning.

 

Vad ingår i konferenspriset?
Det ingår huvudlokal, grupprum, för- och eftermiddagsfika, lunch, frukt, vatten och godis. I priset ingår även Wi-Fi samt projektor.

 

Vad serveras till lunch under konferens?
I priset ingår ”Dagens rätt”, salladsbuffé, smör & bröd, lättdryck samt kaffe och kaka. Vill man ha något annat, till exempel tvårätters till lunch, ordnar vi självklart det.

 

Vad är det för fika som ingår?
På förmiddagen serverar vi en smörgås och till eftermiddagsfikat en kaka eller bulle av något slag. Önskar man smörgås till eftermiddagen går det också att ordna.

 

Är det andra konferenser där samtidigt?
Vi kan ha andra grupper här samtidigt, men man fikar och äter i åtskilda sällskap i största möjliga mån.

 

Är konferenslokalen handikappanpassad?
Vi har hiss till en av våningarna och våra toaletter är utrustade med extra handtag att hålla sig i. Vi vill gärna veta om det finns någon med rörelsehinder i gruppen; detta för att kunna möta det behovet på bästa sätt.

 

Finns det parkering?
Det finns gott om parkeringsplatser i anslutning till oss. Det finns en parkeringsautomat där man även kan betala med kort.

 

Med vilken buss tar jag mig till er?
Från Resecentrum kan man åka nr 2 och nr 18. Från Trädgårdstorget går buss nr 2 via US till oss.

Hur många personer får man plats i er festlokal/festvåning?
Vi kan duka för 150 personer i festlokalen.

 

Kan man vara ett mindre sällskap i er festlokal/festvåning?
Vi har även rum som passar för mindre sällskap.

 

Vad kostar det att hyra bara er festlokal/festvåning?
Vi hyr inte ut enbart festlokalen, utan festlokalen ingår i kuvertpriset.

 

Hur vet man vad det kostar att hyra er festlokal/festvåning?
Priset beror på vad man äter. Ni är välkomna att kontakta oss för ett prisförslag.

 

Får man ta med sig egen dryck till er festlokal/festvåning?
Vi har serveringstillstånd vilket innebär att vi står för all dryck.

 

Får man ta med sig egen mat?
Vi har inget tillagningskök så det går tyvärr inte att laga egen mat hos oss. Däremot samarbetar vi med flera olika cateringföretag för att kunna erbjuda vad ni önskar.

 

Ingår det bordsdekorationer?
Ja, det ingår i priset. Vill man ha något speciellt ordnar vi det.

 

Finns det projektor för till exempel bildspel?
Ja, det finns en takmonterad projektor i vår festlokal/festvåning.

 

Finns det ljudanläggning om man ska hålla tal?
Vi har en ljudanläggning som kan användas för till exempel tal, men oftast behövs inte det.

 

Har ni ljudanläggning till dans?
Vi hyr ut ljudanläggning till dansen. Beroende på hur många personer ni är anpassar vi anläggningen.

 

Finns det någon bar?
Efter middagen öppnar vi en bar om ni önskar. Där kan man även betala med kreditkort.

 

Vad finns det för menyer?
Här finner ni våra menyer, men har ni egna önskemål ordnar vi givetvis det.

 

Kan ni ordna underhållning, liveband eller DJ?
Ja, vi kan genom våra samarbeten erbjuda många typer av underhållning. Säg bara vad ni önskar för typ av underhållning, så ordnar vi det.

 

Hur länge får festen pågå?
Vi stänger kl 01.00, men önskar man ha öppet till 02.00 går det att ordna.

Hur många personer får man plats i er festlokal/festvåning?
Vi kan duka för 150 personer i festlokalen.

 

Hur många kan man sitta i honörsdukning?
Vi kan duka för drygt 100 personer i honörsdukning i samma rum. Vi kan också duka upp i rummet som ligger intill, och alla kommer fortfarande att se brudparet.

 

Vad kostar det att hyra bara er festlokal/festvåning?
Vi hyr inte ut enbart festlokalen, utan festlokalen ingår i kuvertpriset.

 

Hur vet man vad det kostar att hyra er festlokal/festvåning?
Priset beror på vad man äter. Ni är välkomna att kontakta oss för ett prisförslag.

 

Får man ta med sig egen dryck till er festlokal/festvåning?
Vi har serveringstillstånd vilket innebär att vi står för all dryck.

 

Vad ingår för dryck?
Efter att ni valt meny återkommer vi med en offert samt dryckesförslag. Vi debiterar efter åtgång, det vill säga enbart för det som går åt under kvällen.

 

Får man ta med sig egen mat?
Vi har inget tillagningskök så det går tyvärr inte att laga egen mat hos oss. Däremot samarbetar vi med flera olika cateringföretag för att kunna erbjuda vad ni önskar.

 

Ingår det bordsdekorationer?
Ja, det ingår i priset. Vi tar tillsammans fram vad det ska vara för färger.

 

Finns det projektor för till exempel bildspel?
Ja, det finns en takmonterad projektor i vår festlokal/festvåning.

 

Finns det ljudanläggning om man ska hålla tal?
Vi har en ljudanläggning som kan användas för till exempel tal, men oftast behövs inte det.

 

Har ni ljudanläggning till dans?
Vi hyr ut ljudanläggning till dansen. Beroende på hur många personer ni är anpassar vi anläggningen.

 

Finns det någon bar?
Efter middagen öppnar vi en bar om ni önskar. Där kan man även betala med kreditkort. Önskar ni stå för all dryck i baren eller subventionera priset så ordnar vi det.

 

Kan ni ordna underhållning, liveband eller DJ?
Ja, vi kan genom våra samarbeten erbjuda många typer av underhållning. Säg bara vad ni önskar för typ av underhållning, så ordnar vi det.

 

Kan man ha borglig vigsel hos er?
Ja, antingen utomhus eller i ett rum som vi förbereder för det.

 

Kostar det något att ha ceremonin hos er?
Har man sin fest hos oss bjuder vi på det.

 

Hur ska vi göra med bröllopstårtan?
Vi samarbetar med Tannefors Hembageri och Tårtverkstan. De ställer upp och kör ut tårtan till kvällen. Vill ni själva ordna med tårta eller ta den från annat bageri får ni givetvis det. Vi kan dock inte kylförvara den före kl 21.00, så leveransen måste ske efter det.

 

Hur länge får festen pågå?
Vi stänger kl 01.00, men önskar man ha öppet till 02.00 går det att ordna.

 

Får vi hämta våra saker på söndagen?
Tyvärr har vi stängt på söndagen, så allt måste tas med hem på kvällen.

Är det saker som inte är värdefulla kan hämtas på måndagen.

Hur många personer får man plats i festlokalen?
Vi kan duka för 150 personer i festlokalen.

 

Kan man vara ett mindre sällskap i festlokalen?
Vi har även rum som passar för mindre sällskap.

 

Vad kostar festlokalen?
Vi hyr inte ut enbart festlokalen, utan festlokalen ingår i kuvertpriset.

 

Hur vet man vad det kostar att hyra er festlokal/festvåning?
Priset beror på vad man äter. Ni är välkomna att kontakta oss för ett prisförslag.

 

Finns det projektor för till exempel bildspel?
Ja, det finns en takmonterad projektor i vår festlokal/festvåning.

 

Finns det ljudanläggning om man ska hålla tal?
Vi har en ljudanläggning som kan användas för till exempel tal, men oftast behövs inte det.

Hur många personer får man plats i festlokalen?
Vi kan duka för 150 personer i festlokalen.

 

Kan man vara ett mindre sällskap i festlokalen?
Vi har även rum som passar för mindre sällskap.

 

Får man sitta avskiljt från andra?
Ja, varje sällskap hos oss får ett eget rum med ett eget julbord, beroende på antal.

 

Har ni julbord både för lunch och kväll?
Vi serverar julbordet precis när ni vill, ni bestämmer själva tiden.

Hur många personer får man plats i er festlokal/festvåning?
Vi kan duka för 150 personer i festlokalen.

 

Vad kostar det att hyra bara er festlokal/festvåning?
Vi hyr inte ut enbart festlokalen, utan festlokalen ingår i kuvertpriset.

 

Hur vet man vad det kostar att hyra er festlokal/festvåning?
Priset beror på vad man äter. Ni är välkomna att kontakta oss för ett prisförslag.

 

Får man ta med sig egen dryck till er festlokal/festvåning?
Vi har serveringstillstånd vilket innebär att vi står för all dryck.

 

Ingår det bordsdekorationer?
Ja, det ingår i priset. Vill man ha något speciellt ordnar vi det.

 

Finns det projektor för till exempel bildspel?
Ja, det finns en takmonterad projektor i vår festlokal/festvåning.

 

Finns det ljudanläggning om man ska hålla tal?
Vi har en ljudanläggning som kan användas för till exempel tal, men oftast behövs inte det.

 

Finns det scen till gyckel?
Det behövs oftast inte, men om ni önskar kan vi hjälpa er med att ordna det.

 

Har ni ljudanläggning till dans?
Vi hyr ut ljudanläggning till dansen. Beroende på hur många personer ni är anpassar vi anläggningen.

 

Finns det någon bar?
Efter middagen öppnar vi en bar om ni önskar. Där kan man även betala med kreditkort.

 

Vad finns det för menyer?
Vid förfrågan kommer vi med förslag, men har ni egna önskemål ordnar vi givetvis det.

 

Kan ni ordna underhållning, liveband eller DJ?
Ja, vi kan genom våra samarbeten erbjuda många typer av underhållning. Säg bara vad ni önskar för typ av underhållning, så ordnar vi det.

 

Hur länge får festen pågå?
Vi stänger kl 01.00, men önskar man ha öppet till 02.00 går det att ordna.